Har du opplevd skade på elektrisk utstyr?
Dersom du har mistanke om – eller har konstatert – at elektronisk utstyr er skadet, anbefaler vi at du tar kontakt med ditt forsikringsselskap. De håndterer taksering og eventuell utbetaling av erstatning.
Viktig: I mange tilfeller kan skaden være begrenset til en ødelagt sikring eller behov for restart. Forsikringsselskapets takstmann, elektriker eller elektroverksted kan hjelpe med å avklare omfanget.
Viktig å dokumentere
Ta vare på all dokumentasjon i forbindelse med skaden, inkludert eventuell bruk av elektriker eller verksted.
Ettersom den forhøyede spenningen ikke skulle ha oppstått, vil egenandelen dekkes av forsikringsselskapet, så lenge dokumentasjonen er på plass og målinger bekrefter overspenning i området.
Forsikringsselskapet vil deretter sende et såkalt regresskrav til Linea – dette trenger du som kunde ikke gjøre noe med.
Har du ikke forsikring eller ønsker ikke å bruke den?
Du kan også sende en henvendelse direkte til oss via kontaktskjemaet på nettsidene våre:
🔗 Send inn skademelding til Linea (https://www.linea.no/no/kontakt-oss/kontaktskjema)
Husk å legge ved følgende dokumentasjon:
- Kort beskrivelse av hva som er skadet
- Adresse (og gjerne målernummer, som du finner på strømfakturaen)
- Bekreftelse fra elektriker eller verksted på at skaden skyldes overspenning
- Bilder av skadet utstyr
- Kopi av faktura/kvittering på reparasjon eller nytt kjøp
- Kontonummer for eventuell utbetaling
Vi jobber fortsatt med å kartlegge hendelsen og vil komme med mer informasjon så snart vi vet mer.
Har du spørsmål?
Kontakt oss gjerne på telefon 751 00 400 eller via kontaktskjemaet vårt https://www.linea.no/no/kunde/kontakt-oss/skjema-problemer-med-leveringskvaliteten.
Har dere allerede en opprettet sak fra 26. mai hendelsen kan denne brukes for å melde om nye skader.
Vi må bare beklage på det sterkeste hendelsen i dag, og vi har startet full etterforsking på årsak.
Med hilsen
Linea